Jakie są rodzaje przycisków CTA?

Każdy, kto prowadzi działania marketingowe w Internecie wie doskonale czym jest przycisk CTA i w jakim celu się go stosuje. Jak się okazuje, jest kilka rodzajów przycisków, które wzywają do działania, czyli tak zwane Call To Action. Poniżej przedstawiamy ich rodzaje.

Jakie są rodzaje przycisków CTA button?

Przede wszystkim zacznijmy od tego, że z przyciskiem CTA button możemy spotkać się już w mediach społecznościowych. Wchodząc na popularne fanpage, bardzo często widzimy ikony pod tytułem „wyślij wiadomość”, „więcej informacji o firmie”, „zarezerwuj termin” itp. Powyżej wymienione przykłady przycisków call to action, nakłaniają odwiedzającego stronę do tego, aby skontaktował się z firmą i umówił na przykład na spotkanie.

Kolejnym rodzajem przycisków są te, po kliknięciu których zostajemy przekierowani na stronę internetową danej firmy. Zazwyczaj pojawiają się one na tak zwanych landing page czyli stronach, które stanowią rozszerzenie danej reklamy wyświetlającej się podczas przeglądania różnorodnych stron.

W sklepach internetowych, najpopularniejszym przyciskiem typu CTA button, jest ten o nazwie „kup”. Z reguły znajduje się on pod zdjęciem danego produktu i nakłania do jego zakupu osobę przeglądającą ofertę. Ponadto stanowi on spore udogodnienie podczas dokonywania zakupów.

W przypadku e-mail marketingu przycisk Call To Action służy przede wszystkim do zachęcenia odbiorcę maila do odwiedzenia naszej strony internetowej. W związku z czym po wyświetleniu treści wiadomości, powinna wyświetlać się atrakcyjna treść, która spowoduje, że dana osoba będzie chciała nacisnąć przycisk.

Czy istnieje możliwość stworzenia spersonalizowanego CTA?

Oczywiście, jak najbardziej istnieje taka możliwość i dodatkowo jest ona bardzo dobrze postrzegana przez odbiorców. Jeżeli przycisk znajdujący się na naszej stronie będzie inny niż te, które z reguły pojawiają się w witrynach konkurencji istnieje spora szansa na to, że klient będzie na tyle zaciekawiony co kryje się pod danym przyciskiem, że postanowi w niego kliknąć.

Pamiętać należy jednak, że nawet najbardziej kreatywny przycisk CTA nie jest wystarczający, aby klient zdecydował się na skorzystanie z naszej oferty. Tutaj kluczową rolę odgrywa copywriting i stworzenie na tyle ciekawej oferty, która spowoduje, że klient zapragnie wejść w posiadanie oferowanego przez nas produktu lub też zechce skorzystać ze świadczonych przez nas usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *