W świecie wysoko rozwiniętych technologii informacyjnych dokonywanie odręcznych wpisów w kalendarzach książkowych wydaje się być mało nowoczesne. Tymczasem ten „przeżytek” z minionej epoki to nie tylko przydatne narzędzie sprzyjające organizacji czasu, ale także wyjątkowo skuteczny produkt marketingowy. Wie o tym każdy producent kalendarzy przygotowując oferty w wysokim stopniu personalizowane zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klientów.
Kalendarze książkowe – do czego służą?
Tradycyjne kalendarze książkowe to organizatory w formie książki, które pełnią funkcję:
• Kalendarza, czyli rejestru dat w ujęciu dziennym (często z podziałem na godziny), tygodniowym, kwartalnym, miesięcznym, rocznym; producent kalendarzy odmiennymi kolorami oznacza dni powszednie i świąteczne,
• Terminarza, czyli rejestru spraw, spotkań, zadań zapisywanych pod konkretnymi datami,
• Notatnika – w kalendarzu jest dużo miejsca na notatki w każdym dniu oraz na wydzielonych stronach umieszczanych z reguły na końcu,
• Skorowidza adresowego – specjalnego notatnika służącego do zapisywania kontaktów (dane osobowe, numery telefonów, mejle, adresy stacjonarne),
• Vademecum zawierającego przydatne informacje dotyczące numerów kierunkowych krajowych i międzynarodowych, odległości między miejscowościami, wykazu najpopularniejszych imienin itp.
Jakie treści dodatkowo można umieścić w kalendarzu?
Poza wymienionymi powyżej w kalendarzach spotyka się także treści umieszczane na specjalne zamówienia. Takie kalendarze książkowe producent projektuje i wykonuje dla konkretnej firmy czy osoby do celów reklamowych. Umieszczanie zdjęć, logotypów, haseł reklamowych czyni z kalendarza książkowego narzędzie marketingowe o niezwykłej sile oddziaływania. Przydatny, praktyczny gadżet reklamowy jest wykorzystywany codziennie. Znajduje się w zasięgu wzroku właściciela oraz osób, które są w jego otoczeniu.
Wykorzystanie okładek na powierzchnię reklamową to sprawdzona technika marketingowa i promocyjna.
Gdzie kupić firmowe kalendarze książkowe?
Aby wypuścić na rynek firmowe personalizowane kalendarze książkowe producent musi rozpoznać potrzeby firmy, dla której będzie wykonywać zlecenie. To etap doradztwa w kwestiach doboru zdjęć, rysunków, haseł, treści artykułów, plakatów oraz kolorystyki produktu. Producent kalendarzy książkowych w ramach umowy przygotowuje projekt graficzny, który po zatwierdzeniu będzie realizowany.
Ile kosztuje kalendarz książkowy?
Ceny kalendarzy zaczynają się już od kilkunastu złotych. Górna granica nie jest zamknięta – wszystko zależy od wielkości, zawartości, gatunku papieru, jakości druku, ilości zdjęć i grafiki, rodzaju obwoluty, personalizowanych treści typu imię i nazwisko użytkownika na okładce.
Znaczącą rolę przy kształtowaniu ceny jednostkowej ma także wielkość nakładu – tu działa prawo zamówień lawinowych, czyli im większe zamówienie, tym niższa cena jednostkowa.