Kalendarz reklamowy

Kalendarze reklamowe zazwyczaj otrzymywane są w grudniu. Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia oraz koniec roku są doskonałym momentem wizyty handlowców, na podsumowanie całorocznej współpracy, wręczenie drobnego upominku i omówienie planów. To działanie marketingowe służy zacieśnianiu więzów, umacnianiu relacji.

Kalendarze firmowe

Oprócz breloczków, kubków, podkładek pod myszy, to właśnie kalendarze znajdują się na liście najczęściej otrzymywanych gadżetów firmowych. Dlaczego firmy zamawiają i wręczają swoim kontrahentom i partnerom kalendarze? Ponieważ są one doskonałym nośnikiem marketingowym. Kalendarz plakatowy z ładną grafiką chętnie zostanie powieszony na ścianie w biurze. Ktoś, kto do biura przyjdzie, zwróci na niego uwagę – zobaczy zdjęcie i logo tego, kto kalendarz podarował. I gdzieś ta informacja zostanie. Dużą popularnością cieszą się kalendarze książkowe – wciąż wiele osób woli tradycyjną formę zapisywania notatek.

Kalendarz książkowy

Kalendarz książkowy, w zależności od budżetu zamawiającego, może być naprawdę ekskluzywny. Drukarnie, oprócz standardowych wzorów, są otwarte na propozycje, zatem można zamówić egzemplarze z okładką w koźlej skórze czy kartki z kredowego papieru. Można zamówić różne wkładki (np. charakterystyczne i przydatne w danej branży). Pomijając jednak sam wygląd kalendarza, warto swoim klientom podarować taki, który będzie poręczny (duże rozmiary są kłopotliwe np. gdy kalendarze książkowe trzeba często ze sobą zabierać), trwały (okładka odporna na wytarcia i zabrudzenia).

Jeśli w kalendarzu są miejsca na dodatkowe zapisy, jest to jego dodatkowa zaleta. Dziś kalendarz służy nie tylko do zapisywania ważnych dat i skrótowych notatek – zabierany na spotkania, umożliwia zebranie większej ilości danych w jednym miejscu. Podczas zamawiania kalendarza w drukarni (a trzeba to zrobić dużo wcześniej) warto zasięgnąć rady dotyczącej sposobu łączenia kartek – klejone czy zszywane – chodzi o to, by kalendarz po rozłożeniu sam się nie zamykał. Jest to także moment na podjęcie decyzji, czy kalendarze reklamowe będą miały rozkład dzienny czy tygodniowy.

Wiele firm doceniło rolę gadżetów, więc bywa tak, że każdy odwiedzający nas klient podaruje nam swoje kalendarze firmowe. Taki wybór ma też swoje plusy – możemy wśród nich znaleźć ten, który spełni wszystkie oczekiwania i będzie chętnie przez nas używany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *