O czym należy pamiętać zakładając sklep sieciowy?

Przygotowując firmową stronę internetową należy pamiętać, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Witryna niedostosowana do dzisiejszych standardów nie tylko wygląda przestarzale, ale także wpływa na złe wrażenie na temat firmy. Nieestetyczny wygląd, niedopasowane kolory czy brak podstawowych danych kontaktowych może zniechęcić potencjalnych klientów.

Profesjonalny wygląd

Ogólny wygląd firmowej strony wpływa na postrzeganie przedsiębiorstwa. Dlatego tworzenie stron internetowych nie powinno być powierzane przypadkowym osobom. Każda witryna powinna być estetyczna. Ma to jednak szczególne znaczenie w przypadku stron firmowych, ponieważ służą one przyciągnięciu nowych klientów i utrzymaniu relacji z dotychczasowymi. Layout musi być przejrzysty, a kolory umiejętnie dobrane. Inaczej trudno jest zatrzymać odwiedzających i nakłonić ich do powrotu.

Ważne są też zdjęcia zamieszczone na firmowej stronie. Powinny być zharmonizowane – tak, by uzupełniały treść. Trzeba też pamiętać o tym, żeby obrazy miały odpowiednią rozdzielczość. Zbyt małe lub niewyraźne nie sprawią dobrego wrażenia.

Atrakcyjna treść

Tworzenie stron internetowych w przypadku firm powinno składać się z czegoś więcej, niż przygotowanie prostej, wirtualnej wizytówki. Oprócz zamieszczenia podstawowych danych, takich jak: nazwa, adres, telefon i kontaktowy adres e-mail przedsiębiorstwa, warto poinformować dokładniej o rodzaju prowadzonej działalności.

Aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów, należy zadbać o to, aby na stronie znalazły się ciekawe artykuły. Można zamieścić też jakiś bonus, na przykład darmowy e-book oferowany w zamian za zapisanie się na listę odbiorców newslettera.

Użyteczność i zgodność ze standardami

Tworząc strony internetowe należy pamiętać o tym, że muszą one spełniać szereg wymagań technicznych. Nawet najciekawsze artykuły i najpiękniejsze zdjęcia mogą nie zatrzymać użytkowników na stronie, której layout będzie się rozjeżdżać w różnych rozdzielczościach.

Witryna firmowa musi być poprawna od strony technicznej. Powinna być też łatwa w nawigacji. Dotarcie do konkretnych informacji nie powinno sprawiać użytkownikom problemów. Należy także zadbać o zgodność ze standardem RWD (Responsive Web Design), czyli dostosować stronę do wyświetlania nie tylko na komputerze, ale także na urządzeniach mobilnych.

Dbając o wizerunek firmy w internecie, warto powierzyć tworzenie stron internetowych profesjonalistom. Dzięki temu strona WWW przedsiębiorstwa będzie wyglądać profesjonalnie i działać bez zarzutu.

Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *