Punkt kurierski – dlaczego warto otworzyć?

Punkt nadawania paczek to dogodne miejsce dla wielu klientów indywidualnych i biznesowych. Warto jednak dowiedzieć się, jakie korzyści może dać taki rodzaj działalności przedsiębiorcom, którzy zdecydowali się uruchomić punkt kurierski w swoim lokalu.

Zwiększenie dochodu

Zysk finansowy to bez wątpienia główny powód otwierania punktu kurierskiego przez właścicieli sklepów, kwiaciarni, księgarni, kiosków czy stacji benzynowych. Sam proces uruchomienia usługi nie jest skomplikowany ani wymagający – zwykle trzeba po prostu dysponować sprzętem komputerowym i miejscem na paczki. Ponadto często firma kurierska, z którą lokal współpracuje, udostępnia dodatkowe akcesoria. Przykładem tego jest darmowa aplikacja lub gadżety reklamowe, jak np. tablica, naklejki, plakaty informacyjne. Przedsiębiorca nie ponosi tu w zasadzie żadnych dodatkowych kosztów, z kolei zwiększenie obrotów dzięki otwartemu punktowi kurierskiemu jest bardzo zauważalne. Warto więc przemyśleć to rozwiązanie, jeśli posiada się już lokal i prowadzi w nim określoną działalność. Wysokość dochodu może być miłym zaskoczeniem.

Więcej klientów

Poszerzenie oferty o punkt nadawania paczek nie zamyka się jedynie na uzyskaniu dodatkowego dochodu z tej konkretnej usługi. Sam lokal i główna działalność, która jest w nim prowadzona, czyli np. sprzedaż prasy, paliwa lub artykułów spożywczych, również może zanotować większy obrót. Klient, który odwiedza dany punkt kurierski w celu nadania przesyłki, często korzysta również z pozostałej oferty. Może więc – w zależności od charakteru miejsca – zrobić przy okazji wysyłania paczki zakupy, zatankować auto czy wypić kawę. Biorąc pod uwagę, że nadawanie i odbieranie paczek są dziś powszechne i wiele osób korzysta z takich usług, liczba klientów danego lokalu będzie się stale zwiększać. Warto jednocześnie wspomnieć, że każdy punkt kurierski umieszczany jest na stronach i mapach firm, z którymi współpracuje. Oznacza to większą popularność i dodatkową reklamę.

Punkt nadawania paczek – dodatkowe informacje

Otwarcie punktu kurierskiego nie jest trudne, a do tego trwa dość krótko. Często wystarczy zaledwie kilka dni, aby usługa mogła wystartować. Nie trzeba też ogromnego miejsca – zwykle wystarczy niewielka przestrzeń, czego dobrym przykładem są nieduże kioski, które również mogą prowadzić punkt nadawania paczek. Sama obsługa systemu i aplikacji jest bardzo łatwa i nikt z personelu nie powinien mieć kłopotów z jej opanowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *