Merchant center od Googla

E-commerce rozwija się tak bardzo, że w 2017 roku odpowiadał za ponad 2 biliony dolarów sprzedaży. Obecnie, jeśli Twoja firma nie ma sklepu internetowego, jest na stracone pozycji. Więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej robi zakupy w Internecie. Od dosłownych bombek z brokatem po odświeżacze powietrza i po różnego rodzaju produkty spożywcze i przemysłowe z każdej dziedziny – każdy znajdzie coś dla siebie i coś dla swoich bliskich. Na czele tego wzrostu stoi ulubiona wyszukiwarka świata – Google.

Google to pierwsze miejsce, w którym ludzie szukają odpowiedzi na swoje pytania, zabawnych memów do udostępnienia i doskonałego produktu. Nic dziwnego, że Google stał się czymś więcej niż tylko wyszukiwarką, ale platformą obsługującą również małe firmy, marketing i e-commerce. Ich platforma oferuje Google Ads, a nawet analizę stron..

Czym tak właściwie jest usługa?

Google Merchant to narzędzie niezbędne do korzystania z funkcji zakupów Google. Gdy konsument przeprowadza wyszukiwanie w Google, ich wyniki mogą pojawiać się na wiele różnych sposobów. Reklamy zwykle znajdują się u góry i są konfigurowane za pomocą reklam Google. Pod reklamami są wyniki oparte na SEO. Gdzieś u góry strony (lub po prawej stronie w przypadku korzystania z komputera stacjonarnego) znajdują się wyniki sponsorowane. Te sponsorowane wyniki są podobne do reklam Google, ale wymagają korzystania z ich platformy.

Jak to działa?

Jeśli klikniesz link do zakupów u góry wyników wyszukiwania, zostaniesz przeniesiony na stronę pełną produktów handlowych, wszystkie utworzone za pomocą Google Merchant Center. Merchant Center to platforma, na której możesz przesyłać swoje produkty, aby pojawiały się na platformach e-commerce Google.

Bez Google Merchant Center firmy nie byłyby w stanie tworzyć reklam produktów, wyświetlać ich produktów na karcie zakupów, a nawet wyświetlać elementów sponsorowanych w SERP. W rzeczywistości bez korzystania z google merchant Center Twoja firma będzie ograniczona do podstawowych narzędzi. W ten sposób sklep straci mnóstwo okazji do sprzedaży.

Gdy klienci szukają produktu za pomocą Google, wiedzą już, czego chcą. Oglądanie obrazów wyskakujących w sponsorowanym poście daje im natychmiastowy dostęp do tego, czego szukają. Ci klienci nie będą mieli powodu, aby przeglądać wyniki wyszukiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *