Czy warto robić meta opis?

Jeśli tworzysz właśnie treści na swoją stronę internetową, to być może zastanawiasz się, czy warto zajmować się pewnym szczególnym znacznikiem meta. Chodzi tu o meta opis (czyli meta name description. Przedstawiamy poniżej jego zalety i wady!

Co to jest meta opis?

Meta opis, lub – jeśli ktoś woli angielską wersję – meta name description – to krótki, kilkuzdaniowy tekst, znajdujący się pod tytułem strony na liście wyników Google. Zwykle zawiera podstawowe informacje o treści strony, frazy kluczowe oraz słowa i zwroty zachęcające do odwiedzenia witryny. Po co jednak się go stosuje?

Dawniej ten znacznik meta miał istotny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Dziś – jak deklaruje Google – jego znaczenie w tym względzie jest praktycznie zerowe. Może jednak wpłynąć w istotny sposób na klikalność strony. Dlaczego? Ponieważ jest pierwszym elementem – zaraz po tytule – który widzi klient. Jeśli treści zawarte w meta opisie go zainteresują, to z pewnością wejdzie na stronę.

Meta name description jest jednym z tych znaczników meta, które mają dosyć istotne znaczenie przy zaawansowanym wyszukiwaniu. W takim przypadku – w przeciwieństwie do wyszukiwania w trybie zwykłym – pozwala on bowiem na dopasowanie wyświetlanych wyników przez wyszukiwarkę.

Zaletą meta opisu jest też to, że może on być wykorzystywany przez Facebooka. Serwis ten – stosując różnego rodzaju wtyczki oraz przyciski, przy pomocy których udostępnia się treść, może automatycznie pobierać meta name description ze strony.

Jak stworzyć meta opis?

Meta name description to znacznik meta, który przybiera poniższą formę:

Tworząc ten znacznik meta warto pamiętać, że musi on przyciągnąć uwagę. Warto więc, aby był w miarę krótki i zwięzły, pomimo że nie ma określonej optymalnej jego długości. Dobrym pomysłem jest też zawarcie w jego treści najistotniejszych fraz kluczowych, a także swoich zalet, umiejętności oraz wszystkich elementów, które skłonią użytkowników do odwiedzenia właśnie Twojej strony. Jeśli chcesz, aby meta opis wyglądał lepiej, unikaj stosowania znaków specjalnych, ponieważ wyszukiwarka Google ich nie uwzględni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *