Osiągnięcie sukcesu na Instagramie – kilka zasad!

Co to jest Instagram? To aplikacja, która staje się coraz bardziej popularna. Jako medium społecznościowe, pozwala nie tylko na dzielenie się własnymi zdjęciami, ale także na budowanie konkretnej marki. Jeżeli więc ktoś jest blogerem kosmetycznym czy projektantem, to dzięki Instagramowi zwiększy sprzedaż.

Promowanie konta

Laik pewno nie zdaje sobie sprawy z możliwości, jakie daje Instagram Co to jest? Tylko miejsce, gdzie ludzie wstawiają głupie selfie. Tak pomyśli. Tymczasem okazuje się, że to niezwykle pomocne narzędzie w rozwijaniu własnej firmy.

Specjaliści od PR opisali zasady (wskazówki), dla ludzi, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w instagramowym świecie. Wystarczy ich przestrzegać, a wtedy zdobędzie się większą ilość obserwujących! To sprawdzone metody.

Po pierwsze warto obok prywatnego profilu, założyć jeszcze nowe, oddzielne konto firmowe, gdzie będą publikowane tylko zdjęcia związane z daną marką. Po drugie należy wiedzieć, jaką nazwę mu przypisać. Warto, aby była ona unikalna i łączyła się tematycznie z prowadzoną działalnością.

Sekcja bio i zaplanowana treść

Biogram, czyli w skrócie bio, to miejsce przeznaczone na opis tego, czym dokładnie się zajmujemy i kim jesteśmy. Co tutaj powinno być umieszczone, aby w krótkiej notce zawrzeć najważniejsze elementy? Sprawdźmy.

Przede wszystkim należy opisać własne umiejętności i dać linka do zewnętrznej strony internetowej. Przydadzą się także intrygujące słowa kluczowe (hasztagi) oraz zabawne frazy. Ważne, że sekcję bio można edytować oraz dodawać w niej odpowiednie emotikony.

Równie istotna jest inna treść, a więc to, jakie posty będziemy zamieszczać. Trzeba poza tym udowodnić, że nasze konto jest w stu procentach prawdziwe. Oprócz zdjęć, artykułów czy cytatów, warto zrobić coś, aby „zburzyć ścianę” na linii obserwujący-oficjalne konto. Aby nie być zbyt poważnym, warto wdawać się w dyskusję, żartować itp.

Hasztagi oraz geotagi

Wiemy już, co to jest instagram. Znamy też kilka niezbędnych wskazówek, które pozwolą w promocji. Trzeba jednak odkryć kolejne ciekawe porady pomagające rozwinąć instagramowy profil. Chodzi np. o to, aby inne osoby szybko nas wyszukały.

Do tego służą tzw. hasztagi oraz mniej znane geotagi. Te pierwsze to słowa kluczowe poprzedzone symbolem # (ściśle związane z konkretną tematyką i branżą). Natomiast te drugie dodaje się w celu określenia swojej fizycznej lokalizacji lub podobnych miejsc (takie rozwiązanie przydaje się np. zawodowym fotografom).

Konkurs i promocja w innych mediach

Na koniec jeszcze opiszemy zasadę, która pomoże zwiększyć zasięgi na kanale Instagram Co to jest dokładnie? Świetnym pomysłem będzie np. zorganizowanie konkursu z atrakcyjnymi nagrodami. Dodatkowo warto zaoferować rabaty i kupony.

Uwaga! Sprawdzonym sposobem na promocję biznesu jest również reklama w innych social mediach. Posty, które wrzucamy na Instagrama, jednocześnie umieszczajmy także na Facebooku lub Twitterze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *