Konfekcjonowanie odzieży

Konfekcjonowanie towarów jest pojęciem, które trudno uogólnić i jako obejmujące szeroki zakres różnorakich działać, zdefiniować. Czym innym jest konfekcjonowanie produktów spożywczych lub chemicznych, a czym innym konfekcjonowanie odzieży.

Konfekcjonowanie i co-packing

Sprawę utrudnia dodatkowo termin co-packing, tłumaczony na język polski jako przepakowywanie, który używany jest często zamiennie z konfekcjonowaniem, jednak oznacza w większości przypadków poza konfekcjonowaniem również czynności takie jak projektowanie czy wytwarzanie opakowań detalicznych na życzenie klienta. Przepakowywanie jest usługą zewnętrzną zlecaną przez producentów i dystrybutorów specjalistycznym firmom. Czym jest więc wobec tego konfekcjonowanie? Literalnie, odnosząc się do definicji słownikowej, konfekcjonowanie jest “dzieleniem wyrobów na porcje i pakowanie ich”. W praktyce konfekcjonowanie towarów ma wiele odmian w zależności od rodzaju pakowanego produktu, typu opakowanie czy sposobu dystrybucji towaru.

Konfekcjonowanie odzieży

Konfekcjonowanie produktów takich jak odzież jest specyficznym rodzajem tej usługi. Mianem konfekcjonowania w przypadku odzieży określa się proces wytwarzania odzieży metodami przemysłowymi lub półprzemysłowymi, zawsze jednak z zachowaniem zasady seryjności, nawet jeśli w sklepach oferowana jest usługa dopasowania.Odzież konfekcjonowana czyli konfekcja, produkowana jest dla grup wymiarowych, które podlegają znormalizowanym oznaczeniom (standardowe normy rozmiarowe to europejska, włoska i amerykańska).Wzorce odzieży konfekcjonowanej powstają w pracowniach projektantów i są prezentowane na targach mody.Charakterystyczny dla konfekcjonowania odzieży jest podział na konfekcjonowanie poszczególnych etapów wytwarzania odzieży. Mamy więc konfekcjonowanie w procesie produkcji (łączenie elementów takich jak rękawy, kołnierze, guziki, zamki błyskawiczne etc.), Konfekcjonowanie na etapie hurtowym (łączenie odzieży w zestawy z uwagi na kolorystykę, rozmiar, sezonowość jakość materiału ale również sposób wysyłki). Na etapie detalicznym konfekcjonowanie to sortowanie i segregowanie odzieży na wieszakach, wystawach czy półkach w sposób, który umożliwi klientowi łatwe odnalezienie odpowiedniego rozmiaru czy koloru a tym samym zapewni detaliście jak najbardziej wydajną sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *