Responsywność a pozycjonowanie stron – co warto wiedzieć?

Algorytm Google, który odpowiada za rankingowanie witryn cały czas ewoluuje, dlatego też warto być na bieżąco z najnowszymi wytycznymi, dzięki czemu będzie można zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce. W ostatnim czasie Google coraz częściej informuje, że strony które nie są responsywne, mogą mieć mniejsze lub większe problemy przy pozycjonowaniu.

Moda na strony RWD

Nowoczesne strony internetowe, które prawidłowo wyświetlają się na wszystkich urządzeniach mobilnych, mogą liczyć na dodatkowego korzyści. Jeszcze kilka lat temu nie responsywne strony miały obniżane pozycje jedynie przy wyszukiwaniach na urządzeniach mobilnych. Według najnowszych doniesień mobilne strony będą bardziej promowane również przy wyszukiwaniach na zwykłych komputerach stacjonarnych.

Osoby, które chcą zainwestować w kompleksowe pozycjonowanie stron, powinny w pierwszej kolejności zadbać o to, aby prawidłowo wyświetlały się one na wszystkich urządzeniach mobilnych. Tylko w ten sposób będzie można dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Warto wspomnieć również i o tym, że w Polsce z roku na rok rośnie liczba osób, które korzystają z urządzeń mobilnych. Coraz więcej użytkowników korzysta z elektronicznych zakupów i wyszukuje usługodawców poprzez tablety lub nowoczesne smartfony.

Czym tak naprawdę jest responsywność?

Responsywność najprościej rzecz mówiąc oznacza, że nasza witryna automatycznie dostosowywać będzie się do wszystkich rozdzielczości. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że z ofertą naszej firmy zapoznać będą mogli się nie tylko użytkownicy komputerów stacjonarnych, ale również laptopów, tabletów i smartfonów.

Jeżeli chodzi o samo pozycjonowanie stron responsywnych to warto zadbać również o to, aby witryna szybko się wczytywała. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że Google zwraca uwagę również na prędkość wczytywania się witryny.

Optymalizacja kluczem do sukcesu

Pierwszym etapem pozycjonowania stron internetowych jest kompleksowy audyt i optymalizacja. W tych zadaniach może pomóc nie tylko doświadczony grafik i programista, który przygotuje responsywną wersję strony zgodną z wytycznymi Google.

Przy pozycjonowaniu stron ogromną rolę odgrywa również sam content. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że warto zatrudnić doświadczonego copywritera, który przygotuje wartościowe treści dla naszej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *