Innowacje w sieci

Marketing w sieci to jeden z podstawowych sposobów prowadzenia reklamy przez firmy. Wielu przedsiębiorców gubi się w gąszczu sieciowych zawiłości i nie rozumie mechanizmów działania nowoczesnych narzędzi marketingowych, takich jak tag manager. Ten artykuł wyjaśni wątpliwości i niejasności związane z pomocnym w marketingu narzędziem, jakim jest google tag manager.

Rola tagów w internecie

Tagowanie to czynność bardzo pomocna w internetowej reklamie i zwiększaniu zasięgów postów. Wielu jednak nie wie, czym jest tag i jak go używać, co stanowi podstawę braku chęci rozwoju tej niszy marketingu. Tag to wycinek kodu sieciowego pomagający mierzyć aktywność klientów na stronie oraz badać ich preferencje poprzez ocenę kliknięć. Informacje zbierane za pomocą tagów są więc niezbędne do odpowiedniego planowania działań reklamowych.

Znanymi i dostarczającymi wiele ciekawych danych są przede wszystkim podstawowe tagi Google (Google Analytics) jak i te bardziej skomplikowane (Floodlight czy AdRoll). Przychodzi jednak moment gdy zbierając informację z wielu tagów mogą one się pomieszać i stracić swoją wartość użytkową stając się grupą niepotrzebnych danych. W tym momencie jedyną możliwością jest uporządkowanie Tagów dzięki użyciu tag manager google.

Google tag manager – rola i funkcja

Tag manager google to narzędzie, które pojawiło się już w 2005 roku. Jest całkowicie darmowe a po opanowaniu podstaw także łatwe i przystępne w użyciu. Pomaga ono kontrolować rozsiane fragmenty kodów, zlikwidować niepotrzebne i zbędne tagi. Pozwala to uporządkować witrynę i rozpocząć kampanię wtedy kiedy chcemy, bez najmniejszych problemów i oporów systemu.

Narzędzie tag manager pozwala uporządkować nie tylko tagowanie marketingowe i optymalizujące strony, ale też aktualizować wartości konfiguracyjne. To ostatnie zadanie pomaga przede wszystkim edytować i konfigurować aplikacje mobilne w taki sposób by były one korzystniejsze marketingowo oraz bardziej dopasowane do potrzeb. Dzięki tag managerowi można pozycjonować reklamy, zmieniać dynamikę gier oraz rozwiązać kwestię przekroczeń limitów czasu.

Dzięki użyciu managera tagów google możemy zwiększyć szybkość zarządzanych stron. Poprzez usunięcie błędów w kodzie oraz nieprawidłowości towarzyszących praca strony będzie bardziej dynamiczna, a reklama dotrze łatwiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *