Wdrożenia ERP w firmie zajmującej się sprzedażą i serwisem komputerowym

Choć wydaje się, że firmy wpisujące się w tzw. działalność IT powinny być doskonale zorganizowane i pozbawione błędów strukturalnych, to jednak okazuje się, że nie zawsze jest to prawda. Firma zajmująca się sprzedażą i serwisem sprzętu komputerowego może być daleka od innowacyjnych rozwiązań usprawniających kontakt z klientem i ułatwiających prowadzenie księgowości. Wdrożenia ERP umożliwiają planowanie zasobów przedsiębiorstwa. Dzięki temu eliminowane są błędy, a klienci chętniej korzystają z usług danej firmy.

Wdrożenia ERP – serwisowanie sprzętu

Jeżeli firma z branży IT posiada nie tylko dział sprzedaży, ale również kompleksowy serwis, to wdrożenie systemu ERP pozwoli na gromadzenie informacji nie tylko o tym, jakie sprzęty zostały sprzedane, ale które z nich wróciły do działu serwisowego i czego dotyczyły reklamacje bądź naprawa pogwarancyjna. Nawet, jeśli wcześniej prowadzone były tego rodzaju statystyki, to wdrożenie systemu ERP pozwala gromadzić informacje o sprzedaży oraz serwisie w jednej bazie danych. To z kolei daje pole do analizy działowi sprzedaży, który wybiera asortyment spośród najmniej awaryjnych sprzętów, które może dzięki zadowolonym klientom polecić kolejnym. To buduje prestiż oraz sprawia, że straty w działalności gospodarczej są ograniczane.

Wdrożenie ERP – komunikacja pomiędzy działami

Jeśli firma prowadzi poza sprzedażą również produkcję sprzętu bądź oprogramowania, może mieć zapewniony stały kontakt pomiędzy poszczególnymi działami. Wdrożenie ERP umożliwia bezpieczne wprowadzanie danych, które widoczne są od razu po wprowadzeniu. Wymaga zatem należytej uwagi ze strony pracowników, którzy dodatkowo mogą otrzymać również klucz dostępu do bazy danych w ramach swojego działu. Eliminuje to ingerencję innych działów we wzajemną pracę, a jednocześnie pozwala na korzystanie z rzetelnych informacji potrzebnych przy zawieraniu kolejnych umów, a także planowaniu strategii dla przedsiębiorstwa. Nie może się ona obyć bez rzeczowej oceny stanu finansów, które są rozliczane również w ramach systemu ERP. Pracownicy nie muszą tracić czasu na wymianę korespondencji czy udawanie się do innych działów w celu pozyskania potrzebnych informacji, np. tworzenia sprawozdań finansowych.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z https://erpnav.pl/wdrozenie-systemu-erp-microsoft-dynamics-nav/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *