Producent kalendarzy książkowych ma pełne ręce roboty, gdy do 1 stycznia nowego roku pozostaje jeszcze szmat czasu. Bo kalendarze należy zamawiać z wyprzedzeniem. Tylko wtedy będzie się miało gwarancję, że produkt, który zamówiliśmy, spełnia wszystkie oczekiwania i jest wysokiej jakości.
Dlaczego to tak długo trwa?
Dobry producent kalendarzy książkowych ma wielu klientów hurtowych. Z kolei każda drukarnia ma swoje obłożenie, a drukowanie kartek do kalendarza nie jest jedynym profilem działalności. Trzeba to wszystko pogodzić. Jeśli klient zamawia sztampowe egzemplarze, sprawa jest w miarę prosta. Jeśli jednak zamawia kalendarze spersonalizowane – ich produkcja siłą rzeczy musi zabrać więcej czasu.
Dobry kalendarz, czyli jaki?
O dobrym kalendarzu powiemy – funkcjonalny, trwały, estetyczny, z miejscem na notatki. Dla wielu osób kalendarz stanowi nieocenioną podręczną pomoc, jest źródłem niezbędnych informacji, skarbnicą myśli, pomysłów. Towarzyszy im wszędzie – w domu, w podróży, wędruje z biurka do torby, z torby na domowy stół. I tak przez 365 dni w roku? Dobry kalendarz w ostatnim miesiącu używania powinien wyglądać równie dobrze, jak w pierwszym. Zatem okładka powinna być niepomięta i dobrze chronić zawartość, grzbiet powinien być cały, a kartki powinny być wszystkie w jednym miejscu.
Kalendarze książkowe producent – rola i zadanie
Jeśli chodzi o kalendarze książkowe producent ma w swojej ofercie wiele rozwiązań – okleiny skórzane, z naturalnych materiałów, różne sposoby łączenia kartek, różne formaty stron, różne nadruki, akcesoria dodatkowe. Jego zadaniem m.in. jest tak doradzić i pomóc klientowi w wyborze, by uzyskał on produkt, który spełni wszystkie oczekiwania. Wielu z nich na swojej stronie ma tzw. konfigurator, który pozwala eksperymentować m.in. ze stylami i kolorystyką okładki, zobaczyć różne wersje, sprawdzić, czy pomysł, który mamy, będzie praktyczny. Producent może podpowiedzieć, jakie są nowe trendy (np. otwory w okładce), który materiał będzie trwalszy, zasugeruje rozwiązanie graficzne, rodzaj treści reklamowej.
Dobry kalendarz to bardzo dobry pomysł na prezent. A estetyczny i trwały produkt jest też reklamówką drukarni. Każdy świadomy producent to wie.