Organizacja szkolenia dla firm

Stałe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności pracowników to jeden z głównych priorytetów każdego przedsiębiorcy. Wysoko wykwalifikowana kadra, która dysponuje ekspercką wiedzą w danej dziedzinie, jest dla każdej firmy na wagę złota. Zobacz, jak zorganizować szkolenie dla firmy!

Po co organizować szkolenia dla firm?

Zastanawiasz się w jakim celu organizuje się Szkolenia dla firm? Otóż, organizacja kursów i warsztatów podnoszących poziom wiedzy i umiejętności pracowników, to podstawowy element sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa.

Oprócz tego, wspólne zdobywanie nowych kwalifikacji jest dla pracowników doskonałą okazją do integracji, a jak powszechnie wiadomo, relacje między współpracownikami mają ogromny wpływ na poziom wydajności całej firmy i panującą w niej atmosferę.

Gdzie i jak zorganizować szkolenie?

Jeśli siedziba firmy dysponuje odpowiednią salą konferencyjną, a szkolenie przeznaczone jest dla niewielkiej grupy pracowników, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zorganizować warsztaty właśnie w siedzibie firmy. Jeśli jednak przedsiębiorstwo planuje przeszkolić cała kadrę, warto zastanowić się na organizacją szkolenia wyjazdowego.

Organizacja szkolenia poza siedzibą firmy to spore wyzwanie pod względem logistycznym i technicznym. Szefowie działu HR, managerowie oraz sam szef firmy, powinni wspólnie zadbać o komfort i bezpieczeństwo przebywającej na szkoleniu kadry.

Kto powinien przeprowadzić szkolenie dla pracowników?

Wybór osoby, która przeprowadza całe szkolenie, ma kluczowe znaczenie. Znalezienie odpowiedniego eksperta to absolutna podstawa do tego, aby szkolenie przyniosło zamierzone efekty.

Warsztaty powinny być przeprowadzane przez eksperta, który oprócz specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, posiada umiejętność przemawiania do dużej grupy i odpowiednią dozę charyzmy.

Analiza potrzeb pracowników i ewaluacja wyników szkolenia

Analiza potrzeb pracowników to pierwszy krok w organizacji szkolenia. Aby dowiedzieć się, czego od całego przedsięwzięcia oczekują uczestnicy, należy przeprowadzić wśród nich ankietę, która będzie niezwykle pomocna na etapie ustalania harmonogramu szkolenia.

Warto pamiętać również o przeprowadzeniu ewaluacji wyników i ponowieniu ankiety wśród pracowników, w której wskażą oni poziom zadowolenia po wzięciu udziału w szkoleniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *